Wsparcie sprzedaży

Program B2B - SalesSolution™

Na początku działalności Key Solution zastanawialiśmy się jak stworzyć skuteczny program wsparcia sprzedaży, który nie był by tylko wymyślnym sposobem przedstawiania upustów handlowych czy też rabatów retro. Co zrobić aby nie deprecjonować wartości marki niskimi cenami? Jak to ugryźć, aby marka/firma naszego Klienta kojarzyła sie pozytywnie? Jak przy okazji zapoczątkować budowę lojalności, ale nie tej znanej z punktowych programów „lojalnościowych” stacji paliw, ale tej prawdziwej której się nie uda kupić, tej związanej z uczuciami i pozytywnymi emocjami?

 

Tak powstało nasze kluczowe rozwiązanie: SalesSolution™ ! Wsparcie Sprzedaży opierające się o Incentive Travel - Podróże to solidna dawka pozytywnych emocji, okazja, aby przeżyć wspólnie, z najważniejszymi osobami dla biznesu naszego Klienta, przygodę życia ! Chwila aby poznać swoich Partnerów z innej strony niż druga strona biurka. Wspólny wyjazd to doskonały moment aby mieć kluczowych Klientów tylko dla siebie, oderwanych od spraw bieżących, nastawionych pozytywnie do życia.

 

Aby stworzyć Dobry Program Wsparcia Sprzedaży opierający się o Incentive Travel nie wystarczą kompetencje biura podróży, potrzebna jest głęboka wiedza akademicka i biznesowa. Dlatego też korzystając z wiedzy i doświadczenia naszego zespołu, stworzyliśmy koncepcję kompleksowej organizacji tego rodzaju projektów. W tym celu powstała także nasza autorska metoda systemowego podejścia do zagadnienia:

 

Total Incentive Management™ czyli zbiór technik i narzędzi pozwalających na stworzenie spójnych, długofalowych działań efektywnie wspierających sprzedaż i budujących trwałe relacje z uczestnikami projektu. Jest to odpowiedź Key Solution na pytanie jak zrobić dobry program wsparcia sprzedaży. W skrócie i bez ekonomicznej nomenklatury, wyglądało by to tak:

 

1. Przeprowadzić analizę potrzeb Firmy Klienta

 

2. Przeprowadzić analiza potrzeb Uczestników

 

3. Wybrać motyw przewodni dla projektu

 

4. Zbadać spójności koncepcji projektu z celami biznesowymi Klienta

 

5. Wybrać formułę projektu (np. wyjazd zagraniczny, spotkanie integracyjne, itp)

 

6. Skuteczne poinformować Uczestników o projekcie i jego regulaminie.

 

7. Zrealizować spotkanie czy wyjazd w oparciu o najlepsze standardy opieki nad uczestnikami. (dobrze jest posiadać spisany zbiór zasad i zachowań w tym względzie)

 

8. Użyć podsumowania wyjazdu jako kolejnego etapu komunikacji z Uczestnikami projektu

 

9. Dbać o wizerunek Firmy Klienta

 

10. Całość przeprowadzić tak aby Klient odniósł wymierne korzyści ekonomiczne (większa sprzedaż) jeszcze przed zakończeniem projektu.

 

Jak widać nie wiele w tym turystyki, najwięcej w tym Zarządzania i Marketingu Bezpośredniego z domieszką Psychologii Grupy. Ale jeśli projekt ma być inwestycją, a nie wydatkiem, tak być musi.

Program B2C - Promocje Konsumenckie; Loterie; Konkursy

SalesSolution™ idealnie sprawdza się dla Grupy Docelowej składającej się z Dystrybutorów, lub handlowców, natomiast dla odbiorcy finalnego, Key Solution proponuje działania B2C -promocję konsumencką - loterię. Wraz z zakupem promocyjnego produktu Konsument otrzymuje kupon zdrapkę lub unikalny kod, który wysyła sms-em. Odpowiednia reklama w miejscu sprzedaży i/lub w mediach, gwarantuje sukces. Egzotyczna podróż poparta katalogiem nagród rzeczowych to bardzo skuteczny czynnik motywujący Grupę Docelową do wyboru właśnie Państwa produktu.

 

W niewiele ponad 2 miesiące jesteśmy w stanie uzyskać stosowne zezwolenia i przygotować wszystko co potrzebne do uruchomienia ogólnopolskiej akcji promocyjnej. Nawet w świetle nowej Ustawy z dnia 19 listopada 2009 roku o grach hazardowych, nie stanowi to dla nas problemu.

Social Media Marketing

Jako wsparcie naszych działań skierowanych do Konsumenta wykorzystujemy serwisy społecznościowe takie jak: Facebook.com, Golden Line, Grono.net, Nasza-klasa.pl, Fotka.pl, Twitter.com, Blip.com czy Youtube. Zawsze dbamy by przekaz wywoływał pozytywne emocje, dostarczał rozrywki i związał Konsumenta z marką/firmą naszego Zleceniodawcy. Technologia WEB 2.0 dostarcza niespotykanych dotąd możliwości interakcji Konsumenta z marką, a także dostarcza istotnych sygnałów o produkcie czy wizerunku firmy. Klienci dzięki dialogowi z firmą stają się jej ambasadorami. Z badań rynkowych wynika, iż Grupa fanów marki jest w stanie zdziałać tyle, bądź więcej, co wysoko budżetowa kampania. Zwrot z inwestycji, choć trudno mierzalny, niejednokrotnie przekracza najśmielsze oczekiwania. W Key Solution dysponujemy stosowną wiedzą i narzędziami aby prowadzić takie działania.